Heeft u last van uw voeten? Een Hallux Valgus, hielspoer of andere klachten? Dan is voeten training iets voor u! Door het trainen van de spieren in uw voeten, maakt u de voet weer stevig en soepel. Dit verminderd en/of voorkomt voetklachten.

Vaak krijgen onze voeten pas aandacht wanneer er klachten ontstaan. Dit wordt vaak opgelost door het maken van aanpassingen in uw schoeisel. In eerste instantie zal dit uw klachten verminderen, maar op de lange termijn zorgt dit ervoor dat uw voet lui wordt. De aanpassingen zorgen ervoor dat u uw spieren minder hoeft te gebruiken en er gaande weg steeds meer ondersteuning nodig is. Er is ook een andere oplossing! Net als bij klachten in de rest van het lichaam kan de voet getraind worden. Uw voeten zijn een onmisbaar onderdeel van uw beweegpatroon, en worden de hele dag door gebruikt. Traint u dus uw voeten, traint u automatisch ook de rest van uw lichaam mee.

Voetentraining richt zich op klachten in de voet zoals Hallux valgus (rigidus of limitus), hielspoor, metatarsalgie, klauw- of hamertenen, mortons neuroom, tailor's bunion.

De voordelen van een getrainde voet:

  • Sterkere voetspieren
  • Betere stand en houding door verandering van de stand van uw voeten
  • Pijn neemt af of verdwijnt
  • Doorbloeding van de voeten verbetert
  • Weer prettig wandelen

Bij B-Fysic Coevering wordt voetentraining aangeboden door onze erkende Voetentrainer Elise Roeling. Ook kunt u de training volgen via een online traject. De trainer bekijkt samen met u welke training het beste bij u past.